Veelgestelde vragen

Mijn bestelling

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

In je winkelmandje kun je artikelen toevoegen, wijzigen of verwijderen. Zodra je het bestelproces hebt afgerond is dit niet meer mogelijk. Je kunt een nieuwe order plaatsen als je een product wilt bijbestellen.

Hoe kan ik mijn bestellijst aanmaken?

Je kunt je bestellijst aanmaken in “Mijn account”; onder het tabje “Aankoop” staat de optie “Bestellijst”. Klik op “Voeg bestellijst toe”, er opent nu een pop-up waarin je een naam kunt ingeven. De bestellijst is aangemaakt. Klik hier voor een handleiding.

Hoe voeg ik producten toe aan mijn bestellijst?

Wil je iets toevoegen aan een bestellijst? Dit doe je eenvoudig vanuit het winkelmandje of via de productpagina’s door middel van de optie “Aan bestellijst toevoegen”.

Is het mogelijk om mijn afleveradres te wijzigen?

Je kunt je afleveradres wijzigen in je account. Het is mogelijk om meerdere afleveradressen in je account aan te maken. Bij elke bestelling kun je het juiste afleveradres kiezen.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, wat nu?

Je kunt eerst je emailadres controleren onder "Mijn account". Wordt hier een verkeerd emailadres weergegeven, dan kun je dit zelf aanpassen. Wordt het juiste emailadres weergegeven? Neem dan contact met ons op.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder een account?

In onze webshop is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder account. Je kunt hier een account aanmaken.

Terug naar boven

Mijn account

Hoe maak ik een account aan?

Je maakt je account eenvoudig aan via de optie “Registreren”. NB. Als je jouw bestellingen bij Alpheios plaatste via EOS hebben wij al een account voor je aangemaakt. Je hebt hierover een e-mail ontvangen. Geen e-mail ontvangen? Neem contact met ons op.

Hoe kan ik mijn (aflever)adres wijzigen?

Via “Mijn organisatie” pas je eenvoudig je afleveradres aan. Je vindt deze optie in het menu van “Mijn account”. Jouw factuuradres kun je niet zelf wijzigen omdat dit gekoppeld is aan onze klantendatabase. Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn e-mailadres voor ontvangst van facturen wijzigen?

Via “Mijn organisatie” pas je eenvoudig deze gegevens aan. Je vindt deze optie in het menu van “Mijn account”.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Wanneer je je wachtwoord bent vergeten, kun je dit eenvoudig opnieuw instellen door op “Inloggen” te klikken en daarna op “wachtwoord vergeten”. Vervolgens kun je in het volgende scherm je e-mailadres ingeven. Je ontvangt een e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Je wachtwoord moet minimaal uit zeven tekens bestaan en moet letters én cijfers bevatten, zonder spaties. Wanneer je wachtwoord succesvol gewijzigd is, kun je je opnieuw aanmelden.

Hoe kan ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief?

Onderaan elke pagina geven wij jou de mogelijkheid om je in te schrijven voor onze nieuwsbrief. Je geeft eenvoudig je e-mailadres in en klikt op “Inschrijven”. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail ter bevestiging. Je bent nu ingeschreven.

Zijn mijn specifieke prijsafspraken direct beschikbaar?

Jouw specifieke prijsafspraken zijn voor jou beschikbaar nadat je bent ingelogd in de webshop van Alpheios. Je moet je hiervoor wel eerst registreren als bestaande klant. Daarna moet jouw account gekoppeld worden, dit kan even duren.

Waar zie ik het overzicht van mijn bestellingen?

In het menu van “Mijn account” vind je een overzicht van de door jou geplaatste online bestellingen vanaf de aanmaak van jouw account. Als je een adminrol hebt, dan zie je ook de eventuele bestellingen van andere gebruikers die je aangemaakt hebt.

Kan ik mijn budget beheren?

Ja, indien je een adminrol hebt in jouw account kun je in het menu van “Mijn account” bij “Mijn organisatie” in de tab “Gebruikers” budgetten instellen. Hier kun je ook eenvoudig gebruikers aanmaken met budgetten en bevoegdheden. Je kunt ook kostenplaatsen aanmaken en daar budgetten aan toewijzen. Klik hier voor een handleiding.

Terug naar boven

Levering

Wat kost de levering van mijn bestelling?

Bij standaard bestellingen kleiner dan €250,- (excl. BTW) berekenen wij €20,- verzendkosten. Standaard bestellingen vanaf €250,- (excl. BTW) worden gratis door ons verzonden. Voor niet standaard leveringen worden extra kosten berekend, variërend van €4,95 tot €12,95, afhankelijk van jouw keuze.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

De standaard levertijd van bestellingen is twee werkdagen. Kies je voor een specifieke verzendwijze, bijvoorbeeld een spoedlevering, dan wordt deze levertijd verkort naar één werkdag. Er bestaat ook een mogelijkheid om te kiezen voor aflevering in de ochtend. Let op: aan elke specifieke verzendwijze zijn extra kosten verbonden. Voor meer informatie verwijzen wij je naar de pagina Verzending & levering.

Is het mogelijk om de verwachte leverdatum van mijn bestelling te wijzigen?

Ja, via een kalender kun je de gewenste beschikbare leverdatum aanduiden. De levering vindt plaats via DHL. Een handtekening voor ontvangst is verplicht.

Wat gebeurt er indien een product niet op voorraad is?

Op de detailpagina van de producten zie je de actuele voorraad. Indien je meer wenst te bestellen dan beschikbaar is, kun je de bestelling gewoon plaatsen met de gewenste aantallen. We leveren de producten uit die op voorraad zijn, en een nalevering volgt automatisch. Je hebt tevens de keuze om het veld aan te vinken om je bestelling in één keer geheel te laten leveren zodra alle producten op voorraad zijn.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?

Via de pagina Retourneren & Ruilen kun je een retourformulier invullen en naar ons verzenden. De klantenservice neemt je retouraanvraag zo snel mogelijk in behandeling. Je kunt ook altijd telefonisch contact opnemen.

Terug naar boven

Retourneren & Ruilen

Is retourneren gratis?

Afhankelijk van de reden van retour zijn er wel of geen kosten aan verbonden. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met de klantenservice.

Hoe vraag ik een retour aan?

Je kunt jouw retouraanvraag eenvoudig indienen via het retourformulier op de pagina Retourneren & Ruilen. Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met je op om je retour te verwerken.

Wat zijn de voorwaarden om een product te retourneren?

Alle voorwaarden om een product te retourneren vind je op de pagina Retourneren & Ruilen.

Terug naar boven

Betalen

Op welke manieren kan ik online betalen?

In Nederland kun je betalen via iDeal, MasterCard, Visa en Betalen op rekening. In België bieden wij Bancontact, MasterCard, Visa en Betalen op rekening aan als betaalmethodes.

Waar vind ik mijn factuur?

Jouw factuur wordt gemaild naar het e-mailadres van jouw user. In “Mijn account” kun je er voor kiezen om het e-mailadres waar de factuur naar toe moet aan te passen.

Terug naar boven

Zijn er nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice