Onze aanpak

Hoe komen we samen van eerste vraag tot gewenst resultaat?

Loop je in jouw schoonmaakorganisatie tegen uitdagingen aan waar geen kant-en-klare oplossing voor is? Zoek je bijvoorbeeld naar inzicht in het verbeterpotentieel van je organisatie of wil je weten hoe de schoonmaak het doet op het gebied van infectiepreventie of gastvrijheid? Een manier om de schoonmaakkwaliteit te verhogen, kosten te verlagen, efficiënter schoon te maken, je mensen beter in te zetten of duurzamer aan de slag te laten gaan? Wil je weten hoe je medewerkers kunt vinden en binden, hoe je hen kunt laten ontwikkelen en hoe je trotse en vitale vakmensen de werkvloer op kunt sturen?


Onze aanpak werkt in drie stappen. We prikkelen je om anders te kijken naar de uitdagingen in je schoonmaakorganisatie. We bekijken vervolgens samen welke oplossingen passen en helpen je bij het maken van de juiste keuzes. Uiteraard ondersteunen we je ook met de implementatie als je daar behoefte aan hebt. Daarbij zorgen we dat jouw schoonmakers zich altijd belangrijk, betrokken en verantwoordelijk voelen. Zij maken immers het verschil.

 
 
afbeelding

Stap 1 - We zetten je aan het denken

“Als ik een vraag stel, stelt Alpheios een vraag terug”, horen we regelmatig. En dat klopt ook. We hebben goede methoden, uitstekende adviseurs en de juiste middelen en materialen. Maar als eerste luisteren we goed en vragen we door.

We brengen je huidige situatie in kaart, bijvoorbeeld met een performance analyse. Daarnaast bepalen we de gewenste situatie, wat willen we samen bereiken? Vaak wil je niet alleen hygiënisch en efficiënt schoonmaken, maar is de beleving van je medewerkers, bezoekers, klanten of patiënten net zo belangrijk. Daarnaast wil je misschien ook nog dat dit op een zo duurzaam mogelijke manier gebeurt, niet alleen voor het milieu maar ook voor je mensen.

Zo is de uitdaging van elke klant anders. Doordat we oprechte aandacht hebben voor je vraag, zit er een ziel in onze oplossingen.

Stap 2 - We helpen je de beste keuze te maken

Je kunt bij ons dus terecht met alle vragen en je mag al je problemen op tafel leggen. Dan is het tijd om naar een oplossing te gaan zoeken. Dat doen we op een verrassende en directe manier. Zo maken wij klanten soms duidelijk dat ze geen opleiding nodig hebben voor hun schoonmakers, maar een communicatiecursus voor hun managers. Oftewel: we zoeken samen uit wat er écht aan de hand is en hoe we dat het best kunnen aanpakken. Dat zorgt voor verbinding, rust en een duurzame relatie. Onze medewerkers zien schoonmaakmiddelen en -materialen daarbij als een vanzelfsprekend onderdeel van een totaaloplossing. Veel belangrijker is het dat jouw vakmensen prettig en efficiënt kunnen werken en dat jij je doelen bereikt. We bekijken welke opties er zijn en maken vervolgens ook samen de keuze die voor jouw organisatie het beste past.

Stap 3 - We werken samen naar de gewenste situatie

We zeggen wel eens: “Wij gaan niet weg totdat het is geregeld”. En dat dóen we ook echt. Als je er behoefte aan hebt, helpen we je bij de volledige implementatie. Vanaf de gekozen oplossing tot het gewenste resultaat. Wij zijn pas gelukkig als schoonmakers, facilitair managers en organisaties de hand van Alpheios in hun rug voelen. We staan dagelijks tussen ze in, op alle niveaus. Dat kan in de praktijk betekenen dat onze medewerkers op 1 januari in alle vroegte aanwezig zijn op locatie, om jouw vakmensen te helpen bij een opstart. Waargebeurd verhaal! Die betrokkenheid maakt dat Alpheios jouw partner is, niet zomaar een leverancier. En daar zijn we best trots op.

Klanten aan het woord

Hoe ziet onze aanpak er in de praktijk uit? Dat kan niemand beter vertellen dan onze eigen klanten.

 

Waarmee kunnen we jou helpen?

Welk vraagstuk houdt jou bezig? Wij gaan de uitdaging graag samen met jou aan. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek!